K tomu, aby se stala internetová stránka smysluplnou, je zapotřebí, aby ji navštěvoval dostatek lidí a aby se na ní tito chovali tak, jak si vlastník dotyčné internetové prezentace představuje. Jedině v takovém případě se totiž donese to, co je na podobné stránce zveřejněno, od autora a vlastníka stránky až k cílové skupině, jíž je to určeno. A nedonese-li se to tam, kam se to donést má, je logicky taková stránka na nic. Protože neplní svoji funkci.
Ovšem co dělat ve chvíli, kdy se dotyčnému výtvoru sledovanosti ze strany uživatelů internetu nedostává? Když je tu něco publikováno, nabízeno, představováno, žádáno a podobně, jenže na to nikdo nereaguje, nikdo nejeví zájem?
Pak je nezbytností optimalizace stránek pro internetové vyhledávače. Tedy odborně provedený zásah specialistů v následujících oblastech:
- Kontrola webu a odstranění jeho nedostatků, které mohou v důsledku zapříčiňovat jeho ‚neoblíbenost‘ u internetových vyhledávačů, majících rozhodující vliv na to, zda a nakolik bude ta která internetová stránka navštěvována.
- Výběr těch nejvhodnějších klíčových slov, která jsou nejvyhledávanější a tudíž nejspíše přitáhnou návštěvníky.
- Vytváření zpětných odkazů neboli linkbuilding, díky němuž jsou na dotyčnou prezentaci přiváděni návštěvníci z jiných webů.
- Copywriting, tedy psaní dostatečného počtu kvalitních článků, sloužících tu k naplnění internetové stránky samotné a tu k její propagaci na jiných místech internetu.
- A samozřejmě reklama a propagace tam, kde to přinese své příslovečné plody.
Díky zmíněným činnostem se dosahuje https://www.pozary.cz/clanek/178319-pres-olomoucky-kraj-prechazi-silny-vitr-dosahujici-misty-dosahuje-sily-vichrice/ postupně vyššího a vyššího umístění odkazu na dotyčný výtvor v internetových prohlížečích. Spolu s čímž souvisí i pravděpodobnost, že sem někdo zavítá. Umístění stránky na předních příčkách ve vyhledávačích totiž zaručuje návštěvnost automaticky. A po návštěvnosti následují logicky i úspěchy.